Rabu, 17 April 2024

Health Conditions In English 1

These Are Health Conditions In English Vocabularies:


  1. I am fine.
  2. I feel sick.
  3. I have an acne = Saya memiliki jerawat.
  4. I have an airsick = Saya sedang mabuk udara.
  5. I have an allergy = Saya mengalami kondisi alergi.
  6. I have an amnesia = Saya mengalami lupa ingatan.
  7. I have an asthma = Saya mengalami asma/sesak nafas.
  8. I have a backache = Saya mengalami sakit punggung.
  9. I have a carsick = Saya mengalami mabuk darat.
  10. I have a cold = Saya sedang pilek.
  11. I have a cough = Saya sedang batuk.
  12. I have a diarrhea = Saya mengalami diare.
  13. I have a dizziness = Saya mengalami pusing.
  14. I have an epilepsy = Saya kejang-kejang/ayan.
  15. I have a flu/influenza = Saya sedang flu.
  16. I have a headache = Saya mengalami sakit kepala.
  17. I have a nauseated = Saya mengalami mual.
  18. I have a nosebleed = Saya sedang mimisan.
  19. I have a seasick = Saya sedang mabuk laut.
  20. I have a skin rashes = Saya mengalami ruam kulit
  21. I have a sneezing = Saya mengalami bersin.
  22. I have a sprain = Saya mengalami keseleo.
  23. I have a sore throat = Saya mengalami sakit leher.
  24. I have a sprue = Saya sedang sariawan.
  25. I have a stomachache = Saya sedang sakit perut.
  26. I have a sunburn = Saya mengalami terbakar matahari.
  27. I have a tonsillitis = Saya mengalami amandel
  28. I have a toothache = Saya mengalami sakit gigi.
  29. I have a typhoid = Saya sedang tifus.
  30. I have a vomit = Saya mengalami muntah.

Bibliography:

https://www.vocabulary.cl/
https://www.ef.co.id/
1000 Useful Words: Build Vocabulary and Literacy Skills; Dawn Sirett; DK publisher.
Master Book Vocabulary; Solusi Master Menguasai Kosakata Bahasa Inggris Sehari-Hari; Eka Sumaryati, S.Pd; Episentrum Books
Upgrade Starategi Bank Soal Toefl; Tim Presiden Eduka; Genta Smart

Related Post:


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Various Other Posts